Ledarnas a kassa har som uppdrag att administrera och betala ut arbetslöshetsersättning till sina medlemmar, allt enligt lagen om arbetslöshetskassor och arbetslöshetsförsäkring. De har som vision att vara det självklara valet för alla chefer i Sverige, och därför så gör den kompetenta och tjänstvilliga personalen alltid sitt yttersta för att ge dig bästa möjliga service, och på så sätt bidra till en tryggare framtid för dig.
Lämna in dina uppgifter till Ledarnas a kassa
Vid ansökan om medlemskap hos Ledarnas a kassa måste du naturligtvis lämna in uppgifter om dig själv samt om din nuvarande anställning. Dessa uppgifter används för att registrera dig som medlem, och för att kunna bedöma om du har möjlighet att bli det måste det först fastställas om du har en chefsbefattning eller en ledande funktion som anställd eller egen företagare, ty enligt Ledarnas a kassas stadgar kan endast dessa personer få inträde i arbetslöshetskassan.
Lämnar Ledarnas a kassa ut mina uppgifter till någon?
Kassan är skyldig att vid förfrågan eller då uppgiftsskyldighet föreligger lämna uppgifter om dig till myndigheter som Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, CSN, eller eventuellt andra a kassor utan ditt godkännande. Annars lämnar Ledarnas a kassa inte ut några uppgifter om dig till utomstående. Det är bara du själv som medlem som kan hämta ut dina uppgifter. Om du vill att någon annan ska få tillgång till dem måste du skicka en fullmakt till Ledarnas a kassa där detta framgår. Du måste dock alltid meddela kassan om eventuella förändringar i dina kontaktuppgifter, eftersom detta bidrar till kvalitén på den service du får.
Enligt personuppgiftslagen har du rätt till att efter en gratis skriftligt undertecknad ansökan ställd till kassan få besked om vilka av dina personuppgifter som blir behandlade, och hur detta går till. Det sker en gång per kalenderår. Du kan läsa mer på sidan ledarnasakassa.se.